12 juni 2011

Duktig suris

Den här duktiga tjejen sjöng på sin lillebrors dop! Hela Idas sommarvisa med alla tre verserna - i mikrofon! Jag hade inte fixat det kan jag säga! Hon blev supersur först när hon inte fick mic, snacka om mammas flicka :-)

Ibland är hon så himla duktig, men ibland, som idag, är hon en riktig liten suris. Inget är kul, inget är bra och herrgud vad hemskt när hon inte får titta på tv eller när hon måste gå och lägga sig! Ah! Idag har vi tom fått köra hotet om att hon inte får följa med till Lalandia på torsdag. Fast jag vet inte direkt om jag tycker att det hjälpt...

Maken gick upp för att natta henne innan 8 och kom inte ner förrän nu vid nio. Han hade sovit en stund, men hon är visst fortfarande vaken.. Jag känner till viss del att det är lite mitt fel att hon inte varit helt hundra idag, för jag har inte haft tid/ork att hitta på så mycket kul med henne. Inget av det jag har föreslagit har iaf passat henne,  hon har bara velat kolla på tv, vilket jag inte tyckt varit ok då det varit fint väder.

Men som sagt, det gäller väl att försöka tänka på de bra stunderna när hon är så otroligt duktig. Som när hon utan tvekan ställde sig och sjöng i kyrkan för alla nära och kära på lillebrors dop. Eller igår, när hon körde båten bättre än jag någonsin skulle kunna göra. Imponerande av en femåring!

Imorgon hoppas jag på en bättre dag. Jag ska försöka ägna mig lite mer åt L och göra saker som hon kanske tycker är kul. Hon ville visst ha lila färg i håret när hon ska klippa sig, så vi får väl se hur det blir med det :-)

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig hon är, det hade nog inget av våra barn tordas göra.
Jobbigt då läggningarna drar ut på tiden, våra barn har också jättesvårt att somna, lägger dom vid 8 och det är minst 2 timmar innan dom somnar, det är ju så ljust nu, både på gott och ont, mest ont just då hihi

Jag andväder mig av både piknic och PhotoScape, blandar lite beroende på vad jag ska göra.

Kram och godnatt

Tina sa...

Åh vilken duktig tjej! Vad modig hon är! Hoppas ni får en bra dag idag gumman! KRAM!

Therese sa...

Oj vilken modig tjej!!! Kan tro en å annan tår fälldes i publiken.. Kram!