20 juni 2011

Lalandia i backspegeln

För att sammanfatta helgen som gått så tycker jag att den var toppen. Förutom en något seg start så flöt det mesta på bra. Tjejerna bråkade inte med varandra, var bara lite bråkiga mot sina föräldrar och var hyffsat snälla mot sina lillebrödrar. Eller ja, R var väldigt skonad :-)

Legoland var jättebra och Lalandia var också bra. Det var inte vad jag hade sett framför mig (det var att jag skulle ligga på en solsäng och läsa pocketböcker med R vid min sida, ha ha) men bra ändå. Väldigt barnvänligt, mycket kul att göra både för vuxna och barn men en otrolig ljudnivå. Det märktes inte så mycket när man var igång, men när man som jag satt stilla långa stunder så var det väldigt påtagligt. Inte undra på att vi alla var trötta om kvällarna :-) Med facit i hand skulle jag nog lägga två dagar på Legoland nästa gång så att det hellre blev bad halvdagar.



Ikväll fick vi äntligen L i säng i tid, och J låg hos henne efter sagan tills hon somnat, annars ligger hon vaken i flera timmar. R sover vid min sida i soffan (jag vet, borde lägga honom i sängen) och jag väntar eg bara på att han ska vakna till så ska jag förbereda lite ersättning. Är väldigt trött och jag antar att det är mina 3,5 månaders nätter utan någon längre sömn.

På tal om pocketböcker som inte blev lästa i någon solbädd, så började jag faktiskt läsa en bok när vi var iväg. Jag, som ALLTID läser innan jag somnar har inte läst sedan R föddes. Det är så mycket lättare att fastna med iPhonen eller iPadden i sängen och läsa bloggar om kvällarna. Men det kändes riktigt skönt att komma igång med en bok igen. Kanske blir några sidor ikväll - om jag orkar ;-)

2 kommentarer:

Linda sa...

Låter som ni haft en mysig helg, men ja ljudvolymen på sånna ställen brukar inte vara nådig.

Våra barn har tjatat om Legoland i flera år nu men jag blir lika förvånad varje gång jag kollar vad det skulle kosta för oss att åka dit. vi tar oss ju nästan en vecka utomlands på solsemester för samma pengar som 2 dagar där:( Men nån gång måste vi väl bita i det sura äpplet och åka:)

Klart vi måste ta en omgång alfapet, jag heter Loeam där.

Kramkram

Tina sa...

Hej gumman! Låter som om ni har haft det mysigt. Hoppas du får börja sova lite på nätterna snart. Jag vet allt för väl hur det känns att få för lite sömn. Hoppas du får en fin dag idag gumman! KRAM!