24 februari 2012

Blää!


Usch vilken pissig morsa jag känner mig som nu... Hur i hela friden kunde jag vara så dum att jag lovade L att försöka sy kläder till hennes Monchichis?? Vi har till och med varit i sybutiken och shoppat tyg och grejor. Jag som inte ens kan sy! En fredagkväll? Ensam hemma med barnen?

Och har det resulterat i några kläder då? Nej, men utbrott på båda barnen... Så nu ger jag upp! Så jädra korkat att ens ge sig på det här projektet... Och nu känner jag mig ännu mer bedrövad som lagt en timme på detta helt i onödan och blivit på dåligt humör på kuppen.

Jag har sagt förlåt till barnen för att jag skrikit, satt lillplutten i badet och storskruttan sitter framför tv:n. Ska bara plocka undan tragedin i köket också så kanske jag kan glömma misslyckandet när spåren är undanröjda.. Kramar med barnen, en film och chokladmousse ska kanske kunna göra mig på bättre humör. Hoppas bara inte att barnen tog lika illa åt sig som jag gjorde, av min utbrott... Blä!

5 kommentarer:

CiliaH sa...

Ibland blir det fel. Mys nu resten av kvällen istället och ha inte dåligt samvete för att du flippade ut. Been there ooooh so many times! Det är ju bra att barnen får se att man inte är perfekt, så länge man kan erkänna att det blev fel och säga förlåt tror jag inte de tar skada. Vi är ju trots allt bara människor, även om vi är supermammor!

KRAM fina du!

Russin sa...

men söta du.. det behöver ju inte vara en prinsessklänning du ska göra.. tror L kommer bli glad för en väst hihi.. :)

hur mår de små annars idag ?

kramisar

Tina sa...

Men hjärtat! Var inte så hård mot dig själv! Alla mammor får utbrott på sina barn ibland. Det är viktigt att barnen får se att man faktiskt kan bli arg ibland. De älskar dig lika mycket ändå gumman! Hoppas du har en mysig kväll nu så här efteråt! Massor av kramar och STYRKA!

Fnulan sa...

Glöm aldrig att du är underbar!

Puk / Babydjungeln sa...

Barnen ska också lära sig att det är ok att bli arg, att det går över och att mamma älskar dem även om hon kan bli arg. Så se det som att du breddar deras uppfostran!

Fy för att vara en stel familj som inte kan visa sina känslor - eller vad tror du barnen föredrar?

Kram