18 februari 2012

Å nej....


Min stackars prinsessa.... Efter ett antal timmar på barnakuten fick vi åka hem, febern började sjunka med både Ipren och Alvedon i kroppen. Lite mat i kistan fick hon också när vi kom hem, min lilla tjej. Tyvärr var det bara att avboka morgondagens piratkalas, så nu är helgens båda kalas skjutna på framtiden.

Tårta till dagens släktkalas var beställd så det var bara att hämta. Och inte ens det blev rätt idag... L fick själv önska tårta eftersom hon inte var helt nöjd med att behöva dela det här kalaset med lillebror (som fyller år om två veckor och då är pappa J inte hemma). Det specifika önskemålet var en grön prinsesstårta med rosa ros. Mycket viktigt, och hon ville så klart ha rosen.

När pappa J kommer hem är det en mörkrosa tårta med en nästan röd ros... Jag började nästan gråta. Men min söta lilla tjej tyckte att "pappa, du ska inte behöva åka tillbaka till affären". Nu har vi festat till det framför mello. L tyckte mest om marsipanen och vi andra mest innehållet :-)

Nu hoppas jag bara att vi kan göra morgondagen till en fin födelsedag för L även om det inte alls blev som det var tänkt...

1 kommentar:

CiliaH sa...

Naw, lilla vännen då, så tokigt det kan bli! Skönt att marsipanen var god i alla fall, trots fel färg.
Det är väl lite bättre här, febern har kommit under 39 vid ett par tillfällen idag och hon dricker ordentligt, däremot är hon lite vinglig och ryckig i sina rörelser, så om det håller i sig imorgon får vi väl slå en signal till 1177. Tror dock att det har med febern att göra och att det lägger sig det med.

Kram