18 mars 2012

Piratkalas


Helgens andra kalas är nu också avklarat.
Trots vissa sena återbud gick det toppenbra.Det var kanske ganska skönt att det inte blev tio barn trots allt...

Jag köpte en heliumtub för ett tag sedan eftersom tryck på ballonger alltid blir upp och ner när man blåser upp dem som vanligt. Men gissa om trycket på de rosa och svarta piratballongerna var på rätt håll? Som "tur" var hade jag även några piratballonger som behövde helium för att trycket skulle hamna på rätt håll :-)

Kvällen har spenderats med en promenad för hela familjen, egengjorda-grillade-burgare-middag för hela familjen, bastu för hela familjen och nu tv-häng för tre fjärdedelar av familjen.

Även om jag gillar att hålla kalas så är det på något sätt ändå skönt att denna helgen är över. Tror att det varit lite stressande, har varit rädd att någon skulle bli sjuk igen. Peppar, peppar, alla har varit friska, ÄR friska och imorgon blir det att ta tag i tvätthögarna igen. Nu Sherlock.

3 kommentarer:

Linda sa...

Så roligt med heliumballonger, det hade vi tänkt köpa till killarnas kalas också innan vi bestämde oss för att vara ute, då blev det flaggspel uppsatta istället.
VIsst är det kl att ordna med kalas, men skönt efteråt att sjuka ner i soffan pusta ut:)
Kramar

CiliiaH sa...

Hej hopp vad ni har kalasat denna helg :) förstår att det var kul men lite jobbigt ;)

Sv: mmmm massa fin shopping men ingen galaklänning :) den har jag redan beställt här hemma och jag ska hämta den idag ;)

Kram

Fru Jessica sa...

Ja, det är kul med kalas men det är alltid mycket jobb hur man än gör tycker jag... vi ska ha kalas här både lördag och söndag, phew!

Hoppas att ni vår vara fortsatt friska!