17 juni 2012

Katastrof!

Så bar det då av med Bloggbussen 2012! Och det höll på att gå illa....


Det blev tidigt uppvaknande på hotellet i Gbg, efter mycket lite sömn då jag hela tiden trodde att klockan hade ringt och vi skulle försova oss. Vi blev klara i tid och hoppade på bussen som också kom i tid. Sedan kräktes L... I en påse.... På bussen... Med 14 andra barn och deras mammor plus lite personal... Jodå så att.....

Vad gör man?? Här har vi sett fram emot detta i flera veckor och så håller det på att ta slut innan det ens börjat!!

Jag bestämde att vi skulle åka med bussen (svårt att hoppa av på motorvägen..) till Varberg och beroende på status då ta beslut på om vi skulle be J komma och hämta oss eller ej.

Emellanåt var L ganska pigg och glad, men så kom magknipet igen och ett par gånger så kräktes hon i en påse. Fast då blev det bara de munnar vatten hon druckit. Jag var gråtfärdig, eller ja, tårarna rann ett tag där i Varberg när jag inte visste hur vi skulle göra. Vilken fasa om vi smittat ner alla andra med någon kräkbacillusk!! Kräkbussen liksom....

 L blev så klart ledsen när jag sa att vi kanske inte kunde åka med mer. Men personalen på Stena Line övertalade mig att åka med på färjan för där kunde vi ju hålla oss lite för oss själva om det inte blev bättre. Och väldigt kluven över om jag gjorde rätt eller fel så valde vi att åka med.




5 kommentarer:

Unknown sa...

Nämen Jösses, vilken jädra osis, hoppas att det ordnade upp sig och att det bara var en släng av lite åksjuka ;)

Kramar

Anonym sa...

Åh, ni har ju oflyt! Hoppas det blir en bra natt! Kram jessica

äppelblomman sa...

Åh vilken otur...:( men va tur att ni följde med!!
Kram K

Fnulan sa...

Men ååå vännen då!!! Det är ju sånt som händer!!! Hoppat att ni får njuta!!
LOVE

Meekatt sa...

Åh!! Hoppas hoppas hoppas att hon mår bättre och att ni får en toppenresa!!! <3

Bloggbussen goes kräkbussen...kan riktigt känna paniken i de andra mammorna. Men det är säkert bara som hon har varit förväntansfull...och spänd. Alice gör så bland och det blir inget mer sen!

Stor kram till tappra dig! Och ja, håller tummarna!!! <3