24 juni 2012

Söndag i bilder

Jag vet inte riktigt vad det är, men jag är verkligen inte på banan för tillfället. Först var det högen med obetalda räkningar och en missad tandläkartid. Jag får inte riktigt ihop kvällarna, eftersom J har mycket kvällsaktiviteter för tillfället och jag bara rör till det. Och idag skulle jag fixa L:s fina present till morfar - en pärlplatta. Det gick så där...


Jag rekommenderar INTE att stryka på pärlor utan papper emellan. Ni behöver inte testa... Ahh!
Jag trodde aldrig att jag skulle få rent strykjärnet, men det gick faktiskt och morfar fick ett snyggt grytunderlägg, efter att jag hjälpt till att fixa en ny pärlplatta..


Förutom en liten ligist som välte ut lite mat på buffébordet, kladdade lite vid matbordet, och hittade både blomblad och mynt att stoppa i munnen så gick 60-årspartajet lugnt till.


L visade den äldre generationen hur man spelar på paddan, lekte frisörsalong där alla fick ställa upp som kunder och underhöll med lite sång. "Födelsedagsobjektet" verkade ganska nöjd med sina presenter och gästerna verkade nöjda med tapasbuffén . R höll på att bli vansinnig innan han fick ett revben att gnaga på - för det fick han ju hemma igår, hallå morsan!?!? 

Nu har jag nattat den lille busungen och L har nattat mig. Hon har läst en av sina favoritböcker för mig. Eller läst och läst, hon har berättat den nästan ordagrant eftersom hon kan det utantill :-)


3 kommentarer:

Östblomman sa...

Ni verkar haft en innehållsrik dag, minst sagt :). Känner absolut igen mig i att ibland är det bara lite för mkt för att ha allt under 100 % kontroll, men som oftast reder sig ju allt till det bästa!

Kram

Tina sa...

Hej finaste! Åh jag hatar att stryka pärlplattor, de blir aldrig bra tycker jag. Men ni fick ju till en jättefin till slut. Hoppas du får en fin dag trots det tråkiga vädret. KRAM!

Linda sa...

Oj, jobbigt då allt rör till sig, är ju precis som att har det väl börjat så fortsätter det. Tur du fick rent strykjärnet. Jag har lyckats stryka på sånna där klisterband man fuskfållar gardiner med några gånger, det är inte roligt att få bort..
Kramar