31 juli 2012

Organisera mera


För en gångs skull är jag faktiskt ute i ganska god tid :-) Shoppade en ny kalender igår - och har redan fyllt i kommande födelsedagar!! Har de senaste två åren beställt en personlig kalender men i år fick det bli en från bokhandeln där man kan designa sin egen framsida. Känner mig väldigt nöjd med att ha fixat det här redan innan barnen börjar förskoleklass/dagis och jag börjar på jobbet "på riktigt" igen.


Och på tal om att barnen nu börjar på nya ställen har jag fixat pärmar för att försöka ha lite koll på alla papper etc man får och ska hålla reda på. Oftast tar jag kort på viktiga saker med mobilen för då har jag alltid uppgifterna med mig, men ibland får man ju telefonlistor etc som man vill ha kvar. Nu återstår det bara att se om de kommer att användas :-)


För att fortsätta i samma stil har jag idag rensat lite på barnens rum. L:s skrivbord är nu synligt igen och ren tvätt är inlagd i garderoberna. Det känns sååå skönt! Fattar inte varför det ska vara så svårt att hålla ordning?!?

4 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vad duktig du är!! Det där var en riktigt bra idé, jag skulle verkligen behöva göra samma sak :)

Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

Skulle behöva fixa en del jag med....men kommer liksom aldrig igång :('
Du får helt enkelt sparka igång mig vännen ;)
KRAMISAR

Niehoff sa...

Åh, vad du är duktig! Du har gjort det jag har tänkt på väldigt länge men på något vis blir det aldrig av.... Kram!!!

Russin sa...

hej hej.
oj vad du är flitig.. :) skönt att få lite ordning och redan.. spela ingen roll hur många gånger jag oraniserar för efter ett litet tag så är det kaos igen, haha.. men men det är ju fint ett tag iaf.. :)

är ni frisk i magarna nu ? det va en himla pers ni åkte på.. :(

stooor kram