28 augusti 2012

Solsidan


För några veckor sedan gick allt väldigt fort. J hittade DEN
Tomten som han skulle kunna tänka sig att ha en sommarstuga på. Vid havet, med r ä t t  utsikt, brygga till båt, med ett avstånd på mindre än två timmar från oss, ingen insyn från grannarna, så pass nära civilisationen att jag skulle kunna tänka mig att vara där ensam med barnen.



Och nu är den vår!!
Eller ja, i januari är den helt vår. Just nu bor de förra ägarna kvar i stugan som finns på tomten. Stugan som är helt ok för ett antal år framöver, tills vi bott in oss på tomten och kommit fram till hur VI vill ha vår dröm.



Det känns lite overkligt just nu. En stuga.. Det var inte riktigt vad vi hade tänkt oss just nu, kanske om 5-10 år. Men inte mig emot! Det är förhoppningsvis precis vad min kära man behöver för att kunna ha semester men ändå inte åka bort. För vi ska kunna åka dit när som helst, utan en massa packning - så är planen! 


I huvudet på J snurrar just nu tankar om att röja bort en massa träd och buskar och stenar. Att få till en liten strand. Och att leta en lagom stor båt som kan ligga vid den där bryggan :-) Hur bastun ska se ut och hur stort trädäcket ska vara.

I huvudet på mig snurrar möbler i new england-style. Om den där soffan från Ikea kan passa och om vi får plats med två? Om vi ska flytta dit vårt nuvarande köksbord och istället köpa ett nytt hem. Och om vi ska ha våningssängar i gäststugan så att flera kan hälsa på.

Opposites attract!

10 kommentarer:

Tina sa...

Åh vad FINT gumman! Wow! GRATTIS! Vad glad jag blir för er skull, det är ju verkligen ett paradis! Wieee! Grattis igen!!!! Kram!

Frida-FantastiskaMamman sa...

UNDERBART.....
Vilken lycka att få äga ett sånt fint sommarställe....

Massor av grattis :)

Kram

Gilla sa...

Hej! Jag hittade hit genom FB. Kul!

Det ser fantastiskt fint ut med stugan och tomten. Hoppas att ni kommer att trivas där.

Gilla

Nina - Glamourmamman sa...

Gud vad härligt!!! Grattis :-)

Kramar!

Maria sa...

Det kommer blir super!!
Grattis igen :)

CiliaH sa...

Vad härligt! Jag skulle också vilja ha en sommarstuga meeeen, mannen är inte riktigt med på noterna ;)

Kram

Caroline sa...

Ser hur mysigt ut som helst! Jag är också sugen på en sommarstuga :-) Var ligger denna?

Therese sa...

Vad fint! Stort Grattis!!! Kram

Rebecca sa...

Åh Grattis till köpet av drömmen.
Så spännande att ha planering kring det framför sig. Och vilken utsikt och läge. Underbart!
Kram Rebecca

Evelina Hellström sa...

Men gud va mysigt! vilken paradis!
Vart ligger den? Grattis!!
kram