09 september 2012

Kakkalas!



Åå, jag vet inte riktigt var jag ska börja för att beskriva gårdagens kakkalas som Cecce och Fnulan stod som arrangörer till. Det hela utspelade sig hos Systrarna på Solhjulet - ett supermysigt café som endast har öppet på sommaren med lummig fin trädgård, kaniner, katter, hundar, grisar, fåglar, lamm, supertrevliga ägare och härlig miljö! Otroligt barnvänligt, även om det just igår inte var med så många barn. Kakkalaset bestod i att alla skulle ha med sig en kaka med recept och en historia bakom kakan. Gissa om jag har våndats över detta val?!?


Cecce och Fnulan hade fixat det så fint! De hade dukat utomhus med strukna bomullsdukar, söta blommiga servetter med servettringar, blommiga fina kaffekoppar och blombuketter på borden. Inte nog med att de själva också bakat, precis som vi gäster hade gjort, de hade också fixat en stor goodie bag och superfina priser som lottades ut bland oss gäster! Tror inte att det var en enda som lämnade kakkalaset vare sig hungrig eller missnöjd på något sätt :-)


För att vi inte bara skulle äta kakor och dricka kaffe eller te så hade tjejerna även ordnat en liten tävling med ett superfint pris. Tävlingen bestod i att alla skulle dekorera sin egen cupcake, vilka sedan ska vara med i en omröstning hos Cecce och Fnulan. Det var jätteroligt och en toppenidé till vilken tjejfest eller varför inte vilket barnkalas som helst!

MASSA fina vinster som alla kunde vinna! Skålar, muggar, gratängformar, tallrikar mjölkkanna sockerkaksform från Gerbera
En dags spa på Ystad Spa & Konference
Två set med espresso bryggare och fyra muggar från Herstral
Cupcakes spritsar från Roswi
Ett paket från Ramlösa Lakritsfabrik
Skålar och fat från Nybro glasbruk,
Två set med kläder från Röhnisch
En STOOOR Tomte från Nääsgränsgården
Muggar och fat från Villroy & boch
Ugglans familjekalender Barntavlor.seSockerskrubb från  C Skincare

Och naturligtvis en fantastisk goodiebag:
Trosor från Röhnisch
Fyra skålar från Careb.
Tidningen Mat & Hälsa
Tidningen Hembakat
iPhoneskal, hörlurar, Lari Änglar skal från Logoskal
Cupcakes kit från FoH
Kökshandduk från FoH
Vispskål från FoH

STORT TACK TILL Cecce och Fnulan som fixat allt detta och lika STORT TACK till alla sponsorer som så givmilt delat med sig av sina grejor! Såå uppskattat!

Och nu när jag går igenom alla bilder inser jag att jag inte har några fina att visa av alla underbara kakor! För kakor, det åt vi! Själv hade jag med mig kakor bakade av recept från min farmor och min mormor. Mormors cigarrer och farmors Hovdalatårta. Kika gärna in till ex Cecce för att se fina bilder av just kakorna :-)

Och jag kände mig mätt som en gris när jag lämnade trevliga Systrarna på Solhjulet igår seneftermiddag!




9 kommentarer:

Viktkamp sa...

Trevligt att träffas =) Hoppas vi ses igen! Kram

madelein - sexbarnsmamma sa...

Vad fint!!

äppelblomman sa...

Åh va roligt! Då träffade du säkert min vän Linnea alias lillafröken?;-) Sååå kul!
Kram K

Maya sa...

Åhh så mysigt!

Linnéa sa...

Det var kul att ses igår, din Hovdalatårta var amazing! :)

cecce sa...

Härligt!! Så fint skrivet och jag är så glad att du kom!!

Stor kram Cecce

Maria sa...

Ser så mysigt ut!!
Önska att jag hade kunnat vara med .)

kram kram

Emelie sa...

Åhhh det var ju så trevligt!!! Och kul att träffa dig igen. Nu är det ju bara en månad kvar tills vi ses nästa gång :-D

KRAM

Rebecca sa...

Åh vad mysigt...och gott!
Trevlig tillställning.

Önskar dig en fin onsdag!

Kram Rebecca