09 oktober 2012

Hummer & oxfilé

Ha,ha, skulle här haft ett par bilder på vår enkla tisdagsmiddag som bestod av färsk svensk hummer, nykokad av J och hängmörad färsk oxfilé med sparris, sallad och bea. En vanlig tisdag hos oss! Host, host... 

Tog finfina bilder med kameran och skulle nu föra över dem till datorn. Men... minneskortet satt visst redan i datorn och inte alls i kameran! Tycker att det är korkat att jag ens kunde ta bilder och titta på dem när det inte var något minneskort i kameran! Visst blinkade det lite i ena hörnan men det la jag inte märke till där i stearinljusets sken.. 

Istället får det bli lite bilder från vår em. Här har det lagts pärlplattor av L, letats pärlor av mig och R har roat sig med att flytta maxipärlor från en skål till en tallrik till en mugg osv. 


Nu återstår utmaningen i att stryka L:s alster. Hoppas att det går bättre än förra gången..

R har varit feberfri och L har inte ont i halsen längre. Hon har ju inte haft någon direkt feber att prata om. Nu är det bara frågan om jag verkligen vågar riskera att skicka kidsen till skola/dagis imorgon... Vill INTE riskera magsjuka.. Nej, det får bli en kompromisslösning imorgon, och så ska jag jobba med att inte stressa upp mig för småsaker.

4 kommentarer:

jenny sa...

åhh älskar att pärla.
jag och astrid satte magneter på baksidan så blev det perfekta små presenter till mor och farföräldrarna.
kram

Tina sa...

Hej gumman! Usch jag hatar att stryka pärlplattor! Det blir ALDRIG bra! Hoppas ni löser dagen idag och att du lyckas med en stressfri dag finaste! KRAM!

Linda sa...

Haha, ja det låter som en vanligt tisdagsmiddag det där du:)
Nu är det inga många dagar kvar tills vi ses, ska bli så kul! Kramar

Maria sa...

Jag misslyckas ofta med pärlplattorna....hur nu man kan misslyckas vet jag inte, men oftast bli de inte bra när jag stryker dem.
Hoppas att du fick gjort lite på jobbet idag!

kram kram