29 oktober 2012

Pyssel, donken & attjo

Höstlovsstarten blev inte riktigt som tänkt från början, men ganska bra ändå. R hade nallefest på dagis och L fick följa med till jobbet några timmar. Sedan hade vi en mamma-dotter-myslunch på McD, om man nu kan säga att man har det mysigt på Donken.. Helt lätt att få rätt på vår mat var det tydligen inte, för L fick inga morötter till sin Happy Meal. Att min specialbeställning inte blev rätt var kanske inte lika förvånansvärt, men även vid andra försöket så misslyckades de få rätt på det hela. Jag orkade inte tjaffsa. Tror att en del höjde på ögonbrynen när jag åt min burgare med bestick... men det är inte helt lätt att käka en kladdig burgare utan bröd...

Idag har jag äntligen haft tid att pyssla med L också. Limpistolen har gått varm och det har klippts och klistrats både avigt och rätt. L var jätteglad över att vi ä n t l i g e n  byggde ett hus till två små möss, ett kit som vi köpte för flera månader på Panduro.

Imorgon blir det fritids, dagis och jobb. Är ganska lättad över att både kör och jympa har uppehåll så kanske det ändå kan bli en skön kväll. Förresten, någon som vet vilken dag man går "Bus eller godis"? När ska man vara förberedd??


Blä, förkylningen tar tagit ett fastare grepp och det blev ingen träning idag. Täpptheten ökar och jag vet inte hur många gånger jag nyst under kvällen. Det känns inte helt ljust för morgondagen

4 kommentarer:

Fnulan sa...

Krya på dig vännen, duktig du är som kämpar trots förkylning!
KRAM

Ia sa...

Säger som ovanstående, krya på dig. Här är det pysselstuga varje dag nu på höstlovwt. Har tagit mig en välförtjänt höstlovsvecka jag oxå. Just nu räknar vi ner dagarna tills Arvids glasögon ska komma. Kram

Annah sa...

Brukar äta max hamburgare med salladsblad. jättegod =)

Johan Tennbäck, McDonald's Sverige sa...

Jag ber om ursäkt för att ni inte fick det ni beställt! Du får gärna mejla oss på mcsvar@se.mcd.com så kan vi följa upp det med restaurangen och få möjligheta att göra er nöjda igen.

Vänliga hälsningar
Johan Tennbäck, McDonald's Sverige