19 februari 2013

Hurra, hurra, hurra!


Hipp hipp hurra säger jag idag till vår älskade sjuåring!


Jag kan inte riktigt fatta att hon är sju år! Jag är ju bara hrm 27 hrm... och det skulle ju innebära att jag var 20 när jag fick L och då pluggade jag ju på högskolan och hade fullt upp med caps, kåren, datavetenskap och Kapten Zooms flickor :-)

Men visst sjutton är L 7 år idag (och jag är visst i n t e  27..) och hon har visst haft en fin födelsedag! Dagen började med skönsång (hrm..), paket och tårta på sängen. Paketen öppnades direkt och tårtan smakades det på efter en macka till frulle. Eftersom L inte önskat sig något så var det inte helt lätt att köpa presenter till henne, men jag tror att hon blev både nöjd och lite överraskad.



Presenter från "gudsystern" i USA hade också hittat hit och den blåa klänningen hon har på bilden har hon redan bestämt att hon ska ha om hon blir bjuden på sjöjungfrukalas!

Ännu en utstyrsel fick hon ikväll när farmor kom på födelsedagsmiddag. Men den utstyrseln håller vi lite på till helgen :-)

Nu sover nog födelsedagstjejen. Det är ett ansträngande jobb att öppna en massa presenter och svara i telefon. Lillebror sover också, med en Panodil i kroppen eftersom ögoninflammationen tog ny fart idag och han även hade lite feber ikväll. Och jag tänker också snart göra detsamma, för det är även ansträngande att fixa en bra födelsedag!

4 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO - Vinn 3 dvd & klocka med Tingeling Vingarnas hemlighet sa...

Grattis och wao vad fin hon var i den där blåa drömmen =)

Maria sa...

Ett stort grattis till L!
Vilken jätte fin klänning, underbar färg!
Krya på R i massor.

kram kram

Fröken Isakson sa...

Hipp hipp hurra till stora tjejen :) . Hoppas hon haft en toppendag! Klänningen är verkligen helt fab. kramar

Faster Raggis på äventyr sa...

Grattis och hipp,hipp hurra till L! Vilken vacker klänning och så härlig färg!
Hoppas att R kryar på sig!
Kram!