25 februari 2013

Mello - by Popprinsessan (4)



Ja, så var det då dags för den sista deltävlingen i årets melodifestival. Jag hade absolut inga förväntningar alls efter de tre tidigare som jag tyckt varit ganska dåliga. Meeen, Malmö levererade!
Army of lovers vara mest konstiga, men som jag skrivit innan så gillar jag uptempolåtar. Tjejerna kommer jag inte ens ihåg, bara att det visst sjöng bra, men låtarna var inte minnesvärda. Sylvia Vrethammar - sorry, men det tåget har gått. För länge sedan...

Grabbarna däremot, där hade vi schyssta låtar för första gången i den här tävlingen i år! Gillade både Robin, Ralf & Ulrik. Jalla-låten var en ok sommardänga.

Var där med ett härligt mellogäng och jag skulle nog kunna sträcka mig till att säga att det börjar bli en tradition :-) Eller vad säger du Annika? Träffade på makens kusin och moster för ett kort chat innan tävlingen, liksom Tommy som jag träffade för första gången och blev lite bitter på eftersom han hade grymt bra plats men "inte var så intresserad av mello".. Hmm :-)

Fast sedan visade det sig att vi hade superbra platser och kunde inte vara mer nöjda. Vi satt precis vid green room och hade perfekt fotomöjlighet innan artisterna gick genom arenan fram till scenen. Sträckte ut handen när artisterna gick förbi och fick en klapp på handen av både Robin, Ralf och Ulrik :-)
Sedan visade det sig att jag visst var med en hel del på tv också.. Det smattrade i telefonen av alla sms och uppdateringar på FB från vänner och bekanta som sett mig...


Inte nog med närbilder utan kameran fångade visst också Ralf Gyllenhammar när han gav mig en segerpuss på kinden när han gått till final!


Förväntade mig nästan att läsa i kvällstidningarna igår: "Vem var linslusen?" Men det var bara jag. Popprinsessan. Även kallad Schlager-Chrille av nära vänner :-)

9 kommentarer:

Linda K sa...

Åh sötis, vilken kväll du hade. Var så kul att se dig i tv :) . Kram ♥

Tina sa...

Hej finaste! Hihi! Jag är ju absolut inget mellofan men det gick ju inte att missa att du hade varit med på tv i lördags! Så roligt för dig vännen! KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Som jag skrev på bloggen - behållningen av den fjärde deltävlingen var typ när du var i bild :D

På lördag sitter vi publiken dock inte på så bra plats som du gjorde tyvärr.

Trevlig måndagskväll!

Maria sa...

Vilka kanonplatser ni hade!
S hon skrek högt när hon så dig på tv, HaHa!

kram kram

Fnulan sa...

Å min äsklings popmelloprinsessa! Jag skulle varit där men orkade verkligen inte. Tur att jag fick se dig i alla fall!
Massa pussar!!!

Annika sa...

Så fantastiskt roligt det var, självklart kommer detta bli en tradition. Längtar redan till nästa år. Såg reprisen idag och jösses så många gånger vi var med ;-) Hoppas det är bättre med R.
KRAAAM och BUUUUUUUUUUURN!!!!

Annah sa...

Såhär såg det ut för oss, för några år sedan ;)

Annah sa...

http://lifestyleblogs.se/elsklingen/2009/02/20/leksand/

Annaochlivet sa...

Hihi ja jag såg ju dig på tv:n minsann! Fina du! Så härligt ni verkade ha det :) Kramar