17 februari 2013

Tatuering, monster & ostrukturerat



Idag har L lekt större delen av dagen med grannen utomhus så hon är helt rosig om kinderna :-)

När R äntligen sov lite middag så passade L och jag på att tatuera en Monster High docka i Monster High labbet som L fick i julklapp av farmor. Herregud vilka grejer det finns! L tyckte att det var kul och det var inte speciellt svårt så hon fixar det nog själv nästa gång.

På tal om Monster High så är det just monster som är temat på L:s kalas som kommer att gå av stapeln på lördag. Idag är sista dagen att OSA och det är fortfarande ganska många som inte svarat. Däremot drömde jag inatt att det var kalaset och det var katastrof.. Gästerna kom alldeles för tidigt, inget var klart, många föräldrar stannade kvar vilket jag inte hade planerat för och alla bara satt och väntade på maten - som inte alls var klar. Min kära vän T som är utbildad kock och väldigt duktig på att laga mat svängde ihop något avancerat med kyckling och en massa grönsaker. Jag ville inte vara otacksam och det räddade ju situationen, meen det var inte alls i temat och plötsligt hade en massa gäster gått hem och jag hade inte ens köpt godis till godispåsarna... Rörigt! ;-) Hoppas att det blir bättre på lördag! Och jag ska se till att ha handlat hem allt innan lördag :-)


3 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Jisses vilken dröm... men som tur är så är det bara en dröm... =)
Det kommer säkert att bli succe. Tacksamt och kul tema dessutom =)

TRevlig fortsättning på söndagen.
Helen.HUSnrNIO

Tina sa...

Hej hjärtat! Oj vilken mardröm! Men jag är säker på att du kommer ha full koll när det väl är dags vännen! Önskar dig en mysig söndagskväll! KRAM

Maria sa...

HaHa, vilken dröm :)
Rolig med monster tema, annorlunda! Kul med något annat, så svårt att komma på bra teman.

kram kram