27 maj 2013

Minnesbank & matinspiration

Helgen är en sån där helg som stoppas i minnesbanken för att plocka fram gråa tråkiga dagar. Det var en underbar grönska som mötte oss när vi kom på eftermiddagen. Det är spännande nu när vi för första gången får uppleva vår Solsida i alla olika årstider.

Det börjar kännas som om barnen kan röra sig mer naturligt bland stenarna och vattnet. R kommer att få leva i sin flytväst den här sommaren, men är inte det minsta bekymrad över det.


Idag är det back to reality igen för att få kontroll över veckan. Nallekläder skulle lämnas på dagis inför torsdagens uppspel. Utflykt för L imorgon så pannkakor stektes samtidigt som kvällens middag lagades.     Äntligen tog jag tag i min brist på matinspiration och bestämde tre rätter som ska ätas i veckan. Tyvärr blev kvällens Flygande Jacob lchf-style ingen höjdare. Vet inte vad jag gjorde annorlunda denna gången för det brukar bli bra. Nu är det nattning av barn som står på schemat ;-)

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag måste också ta tag i det där med att matplanera lite... Helt värdelöst när magen börjar mullra och man inte har en aning om vad man ska laga...

Maria sa...

Jag hatar den där vardagsmaten! Jag har noll inspiration...
Skulle också verkligen behöva göra en veckoplanering! Kanske dags att ta tag idet :)

kram kram

Tina sa...

Härligt med såna minnen som man kan plocka fram när det känns tungt och trist! Usch för vardagsmat, jag ska erkänna att vi väldigt sällan äter lagad mat på vardagskvällarna. Oftast blir det bara smörgåsar och fil typ! KRAM

nockinocki sa...

Överlåter det mesta i matväg till maken..så tyvärr har jag "tappat" den biten. Men skönt att någon annan sköter det också.
Kram

Therese sa...

Ohh my, det var en guds välsignelse att jag kikade in här just nu å läste UTFLYKT, för det fick mig att inse att Luran ska ut med sin "hitta vilse" grupp i morgon på förskolan å vi hade en lsita med saker som skulle med... Bäst att fixa det bums! KRAM <3