20 juni 2013

Tömning, tandläkare & tält

När L hade sovit en stund igår så kräktes hos... jodå.... En ordentlig gång, sedan inget mer. Hon hade nämnt från och till under dagen att hon mådde illa, men var ändå lika aktiv som vanligt. Men så kom det då alltså. Det man definitivt inte vill ska komma när man ska ha midsommarfest. Man vill aldrig att det ska komma.

Hon fick sova hos oss under natten och jag låg på helspänn. Hon har dock sovit bra och vaknade pigg och utan vare sig magont eller illamående. Hon har ätit som vanligt idag och man skulle kunna tro att man drömt att man torkat kräk 12 timmar tidigare...


Efter morgonens besök hos tandläkaren för mig (Herregud, vilken bra timpenning tandläkare måste ha! Träffade själva tandläkaren i 5 min och var totalt inne i 20 min och fick pröjsa över 500:-!) packade vi bilen full och drog till Solsidan. 

Eftersom L bara var dålig en gång och det troligtvis var något L fått i sig har våra vänner bestämt sig för att komma imorgon trots allt. Så nu håller vi tummarna att där regnet och åskan håller sig borta. Vi har fått upp tält över uteplatsen, meen, det är ju bra mycket enklare och härligare om det inte regnar. 

Inväntar bara att sista lagret nagellack ska torka, sedan ska jag krypa ner i sängen. Hoppas att jag sover lite bättre inatt. Det blir en lång dag imorgon. En rolig dag :-)

3 kommentarer:

nockinocki sa...

Önskar er en toppenhelg och utan regn ;) kram

Fröken L sa...

Åhhh nej för kräks !! hoppas ni slipper mera kräks, regn och oväder.. läste på aftonbladet att ni i söder skulle få värsta åskan med varning och allt.. hoppas ni klarar er..

hör laddar vi för en helg i ladan, första övernattningen väntar.. :)

trevlig midsommar vännen <3 kraaam

Fnulan sa...

Men era stackare!!! Hoppas att dagen idag i alla fall blir bra!!
Puss min goa Poppis