29 november 2013

Svennebananfredag i Lejonkulan

Antingen har man redan pyntat eller så pyntar man för fulla muggar ikväll känns det som. Dock inte i den här Lejonkulan. Här är julsakerna på vinden, maken är inte hemma (och har inte varit hemma på några dagar) och det är liiite bökigt att komma upp på vinden. Man måste först skruva ner en hylla från väggen på L:s rum för att kunna fälla ner vindstrappan. Och sedan måste man våga sig upp på vinden för att hitta rätt lådor. Så, här pyntas det inte ikväll. Jag har ändå inte hunnit putsa några fönster och ikväll regnar det.


Men fredagsmys har vi! Barnen har önskat frysta hallon och mango och SJÄLVKLART får de det! Bättre fredagsmyssnacks kan man ju knappt hitta! Fast först åt vi givetvis tacos. Framför tv:n till och med. Riktig svennebananfredag!

3 kommentarer:

Maria sa...

Här har det pyntats lite under dagen men jag är absolut inte klar, kommer en dag i morgon med :)
Önskar Er en fin helg vännen ❤

kram kram

Jenny sa...

Jag pyntar idag hoppas jag... annars får de blir när dwt blir. Men man vill ju ha upp adventssakerna till imorgon. JULTOMTAR och annat får vänta 2 veckor i detta hemmet ;)
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Jag var extremt tidig med att få fram advents- och julsakerna i år. Vet att jag inte kan klara det helt själv att få ner dem från vinden och L är ju mer borta än hemma nu så när mina föräldrar var här i början av november stuvade vi ner alltsammans och ställde på kontoret.
Första advent blir det ju även utan en massa pynt... :)
Ha en fin dag!