16 januari 2014

En förändring på gång


Denna veckan har jag dragit igång. Ett tolvveckorsprogram med en pt online!
Det var när Fnulan skrev om att hon skulle köra igång med Åsa Klint  som jag snabbt hakade på. Jag har nu under ett par års tid försökt komma igång med träningen. Det går ganska bra 4-5 gånger, sedan blir jag oftast sjuk och så blir det ett lååångt uppehåll tills nästa försök. NU vill jag verkligen komma igång på ett bra sätt så att jag kan få in det som en rutin och kanske, kanske, tom längta till träning.

I tisdags körde jag mitt gymupplägg för fösta gången. Det är ett enkelt upplägg för att undvika den där förkylningen som annars alltid kommer som ett brev på posten. Och igår körde jag lite motionscykling på hemmaplan. Ett bra komplement då jag inte alltid har möjlighet att ta mig till gymmet.

Mitt mål då? Ja, det är inte någon specifik siffra på vågen, fast det är klart att jag ändå har vissa delmål. Men främst är det att jag ska trivas med mig själv. Att jag ska kunna köpa kläder i vilken affär som helst, som alla andra. Vissa affärer går jag inte ens in i för att jag vet att de inte har XL eller något som går på mig. Jag vill kunna hitta en balans där jag kan äta gott och ändå vara nöjd med mig själv. Så mitt mål är väl också att börja gilla träning :-)

Mitt nyårslöfte inför detta året handlar om att satsa på mig själv. Och det tycker jag att jag gör nu!

3 kommentarer:

Therese sa...

Wow! BRA beslut, att satsa på sig själv gynnar ändå alla i familjen och runt omkring då man mår bättre och då kan ge mer :-D Här så tog jag mig själv i örat och har trampat på min motionscykel i dag efter att ha frossat chips i dagarna tre... Insåg att jag fått i mig över 6000 kcal i bara chips, och att dagens pass brände 300 kcal. Hm, att den mattematiken inte går ihop förstår vem som helst, så fruktskålen är fyllt då chipset i skafferiet kastat! Nya friska tag! KRAM KRAM

Maria sa...

ÅH, så roligt!! Heja dig!
Jag har också lovat mig själv att satsa mer på mig....men det har inte börjat så bra, haha!
Och du, TACK för din kommentar, precis vad jag behövde få höra!! Men fy så långt därifrån jag känner mig just nu...

KRAM KRAM

Anne sa...

Hejja dig!!!! Eller jag, hejja oss! :) Jag jobbar på samma sak - Satte fart 1:a januari och än så länge går det fint. Men det är ju bara två veckor än så länge så jag vågar inte riktigt ropa hej ännu :)