25 januari 2014

Skåpsrensning & omstart

Efter en ganska soft dag med lite lek med kompisar, lite lek utomhus trots att det var "svinkallt" enligt R 2,5-år, liite shopping, lite utrensning på L:s rum och lite pusslande kör vi nu tv-häng med godis. Vi försöker bla göra slut på Bountybollarna som jag gjorde till jul.


Det var första gången jag gjorde dem, men definitivt inte sista!


Tyvärr tänkte jag mig inte för när L frågade om hon fick ta en.. Kom på efter en stund att Neeeeej! Det är ju mjölkprotein i!!!!!!!!
Crap, så nu är det bara att börja räkna om igen så det blir dag 1 imorgon... Ahhhh! Såå surt! Speciellt när L varit såå duktig i nästan två veckor (fast maten i skolan blev mjölkfri i onsdags)! Hon frågar om allt, men jag gissar att Bountybollarna lockade och jag hade inte en tanke på det när hon frågade om hon kunde ta en.... Skönt på något sätt att misstaget skedde nu, på hemmaplan. Ok, nu börjar vi om.

4 kommentarer:

Fröken M sa...

Det är så himla gott ! Här gjordes en variant av dessa med vitchoklad förra julen och jag vet inte hur många "bollar" jag lyckades trycka i mig... !? :)
Kram

Fröken L sa...

mums så gott, men så surt att ni missade mjölken där i.. men men det är nog inte lätt att komma ihåg jämt.. Vi fick tänka till när S åt helt laktosfritt här med.. Nu äter hon endast laktosfri mjölk så då går det lättare.. hur funkar Ls mage nu då ? Stina har blitt bra från sitt magonda helt nu, så skönt.. :)

kramisar

äppelblomman sa...

Åh gud va gott! Gjorde dessa förra julen!
Aj aj aj... Stackars L...
Kram K

Tina sa...

Åh så gott det låter! Kan tänka mig att det är svårt vännen men ni kommer säkert in i det snart. Hoppas ni får en mysig söndag finaste! KRAM