04 februari 2014

Helikopter i sängen



Den här lille rackaren kommer in till oss varje natt nu. Det har varit så en period och jag tycker att det är skönt att han inte ropar utan bara kommer själv, så att jag slipper gå upp ur sängen. Meen, han är också som en liten helikopter när han sedan ligger där mellan mig och J. Det är fötter i ansiktet, det är armar i huvudet, och det är huvud som plötsligt nockar en in pannan. Jag är monstertrött när jag vaknar på morgonen.

Grejen är den att han är vansinnigt mammig på natten så det funkar inte att jag smiter iväg och lägger mig någon annanstans. Det är väl bara att bita ihop och hoppas att den här perioden snart är över. Eller iaf att helikopterperioden är över. Puh.

4 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Var exakt samma här ju. Kom varje natt och visst var det skönt när han valde att börja komma själv men att sova sådär går ju inte! M var iofs inte som en helikopter men han snärjde in sig i mitt hår ju hela tiden och drog av halva kändes det som.
Vidrigt och det är väl helt enkelt så att alla kan inte sova eller dela säng med sina barn och tycka att det är gött och sova bra. I alla fall inte natt efter natt.
Just nu är M ok om nätterna.
Han vaknar vid tre/fyra och ropar som en galning. Jag går dit och svarar nej på frågan om han får se på tv. Sen bäddar jag om honom och säger god natt och går och lägger mig i min egen säng igen fast då med dörren öppen.
Oftast somnar han om och visst ligger jag lite på spänn och lyssnar en stund men sen somnar jag också.
Tänk när tiden är här då man får sova flera nätter efter varandra utan att väckas en enda gång... Det ser jag framemot ;)

Ha en fin tisdag.
Kram

Maria sa...

Förstår att du är trött! Skönt att han kommer traskandes själv åtminstone.
Är ju så galet jobbigt att behöva gå upp mitt i natten!
S kommer till oss ibland men hon ligger i alla fall hyfsat still....ja förutom att hon ligger på mig då.

Kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Noah är precis likadan, och ska ligga nära nära. Och när man vaknar på morgonen är man svintrött och ledbruten.. Hoppas dom lär sej att åtminstone ligga still :)

Kramar

♥ Sojka ♥ sa...

Åh hjälp! Vet hur det är! <3

Kram