14 juni 2014

Kalaskille

Idag är R på sitt första kalas hos en dagiskompis. Den blyga killen kom fram och han ville inte att jag skulle gå. De andra killarna är ett år äldre och lite spralligare och det verkade få R att bli ännu blygare och mer mammig. Han ville inte alls vara med på lekarna och blev typ ledsen när någon råkade knuffa till honom.

Efter tre lekar med åtta vilda busar skulle de gå in och öppna paket och käka lite. Då passade jag på att fråga R om jag kunde stanna ute och det var ok. Så nu sitter jag i parken mittemot och lyssnar på podcast och funderar på hur länge jag ska sitta här. 


Borde liksom bara slappna av och njuta av stunden. MEN tänker att jag skulle kunna hunnit hem och bytt om för en löparrunda... 

Men vågar inte bara gå härifrån. Förövrigt glömde jag, iom att det blev lite hastigt när R väl släppte min hand, att lämna en blöja och det skulle inte förvåna mig om han missar att gå på toaletten om han behöver göra nr 2..

3 kommentarer:

Therese sa...

Håller tummarna att kalaset avlöpte väl för honom å att inga olyckor skedde! Här har vi målat hela dagen (uthuset) och ska nu iväg på middag, hade gärna gett mig ut i det fian vädret och sprungit, men inser att det får skjutas på morgondagen... Ha en fin helg! KRAM

Theresa sa...

Hoppas allt gick bra och att han hade kul och att det inte hände några olyckor! Kram!

Tina sa...

Åh stora killen på sitt första kalas! Hoppas att det gick bra för honom. Självklart måste vi få till en date nu under sommaren vännen! KRAM