08 juli 2014

Paolo & operationsplaner

J och jag har hoppat på en 5-veckorsutmaning. Eller, jag har kanske övertalat maken att hoppa på en 5-veckorsutmaning :-)

Så igår började vi träna "med" Paolo.

Bild lånad från www.15medpaolo.se

Planen var att under de kommande 5 veckorna försöka att inte hamna i värsta chipsträsket, bara för att vi har semester. Istället träna 15 minuter om dagen - för 15 minuter har väl alla?

Man får fyra cirkelpass i veckan, utifrån sin egen träningsnivå, vilka bara tar 15 minuter plus uppvärmning och stretch. Tränade mitt första pass igår kväll och mitt andra idag på morgonen. Tycker att det är skönast att ha det gjort direkt på morgonen om det finns möjlighet. 

Meeen, nu var jag hos kirurgen idag och det blir operation av min fot redan imorgon. I MORGON!!! Ihhh?!? Herregud, vet inte vad jag gett mig in på, men det är imorgon eller till hösten och med tanke på att det är ganska lång återhämtningstid efter operationen vill jag passa på när J ändå är ledig (nästa vecka). 

Såå, istället för att gå ut och äta med mamma & pappa som fyllt år och fyller år imorgon så får mamma nu agera chaffis istället. På sin födelsedag. Det blev lite lätt hektiskt att rusa till apoteket och köpa decifiseringstvätt och ringa till dagis som så underbart ställer upp och låter mig lämna R imorgon. De skulle dock på utflykt så nu blir det till att ställa sig och laga picknick till R. Nagellacket som jag omsorgsfullt målade igår på både händer och fötter fick jag ta bort igen och så fort pastan är färdigkokt till utflyktsmaten ska jag hoppa in i duschen och skrubba mig. 

Detta innebär ju plötsligt att jag inte kommer att kunna träna 15 minuter om dagen de närmsta veckorna. Men jag lever på hoppet att jag snabbt repar mig. Annars har jag en hel hög med böcker som jag skulle kunna tänka mig att beta av om det blir liggläge...

2 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Lycka till med operation och läkning!
Jag opererades förra tisdagen och får inte träna på ett tag och ska opereras igen om drygt en månad och får inte träna på hur länge som helst då. Man får ha koll på maten så det inte blir för mycket skräp och försöka vila sej i form :-)

Theresa sa...

Oj! Snabba ryck! Men skönt att ha det gjort!!! Lika bra! Så skönt för dig sen när det är läkt och du slipper smärtan!
Jag gjorde mina operationer under lokalbedövning, hur blir det för dig???
Får du också göra det så ta med lite musik att lyssna på! Ett tips! Men jag är ju så himla nyfiken så de fick berätta vad de gjorde när de höll på! :-)
Lycka till!!!!! Kram!!!