03 december 2014

Adventskalender & lucka 1

Hos Denise Rudberg hittade jag en kul adventskalender som jag tänkte haka på! Det är Emily Dahls kalender och den innebär att man ska  posta en bild och text varje dag fram till jul. Alla bilder ska vara från 2014. Låter inte så svårt :-)


Eftersom jag nu är två dagar back så kör jag igång direkt!




Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma


Jag kommer förmodligen aldrig att glömma min första resa som jag gjorde ensam med barnen, utan J. Om man bortser från när jag var i Thailand ensam med L, men då var ju J med från början. Och R var i magen :-)

I april i år åkte jag med min kära vän Cool och hennes barn till Kanarieöarna. Det var en toppenresa som jag absolut skulle göra igen! Och jag tror tom att jag skulle kunna åka helt ensam med barnen nu när jag vet att jag fixar det! 

En dag blev vi iaf av med R, då 3 år gammal. Efter lunchen skulle vi packa ihop våra grejor vid poolen och gå till vårt lilla hus en stund. Jag skulle bara prata lite med receptionen om L:s mat inför kvällen då hon körde mjölkproteinfri kost då. Och då försvann R. Först skrattade jag lite men sedan började jag bli lite nervös på riktigt. Hmm, när skulle jag säga till någon att jag var av med min treåring? Min vän och de andra barnen letade efter R, som helt plötsligt uppenbarade sig i den öppna dörren in till toaletten vid poolen. 

Han hade bara varit superduktig och gått på toaletten eftersom vi pratat om att gå och byta blöja - men han glömde någon vuxen.. Det var några oroliga sekunder eller minutrar och jag kommer aldrig att glömma det!

Inga kommentarer: