22 december 2014

Ljus & linsskydd

"En bild som du tycker är din finaste i år" finns bakom lucka 22.

Och det är ju inte det lättaste. Det finns mååånga bilder att välja på, men det gäller också att kunna vara nöjd över något eget. Och så ska det inte vara en bild som jag redan haft med i den här julkalendern.

Valet faller på en bild från Dubai. Gillar alla ljusen och att det är så mycket detaljer i själva bilden.


Bilden är tagen med min "lilla kamera", Sony Nex-5, som är perfekt att ha i handväskan. Jag har dock tappat bort linsskyddet på en promenad i skogen med barnvagn en gång och inte kommit mig för att fixa ett nytt. Riktigt slarvigt. Köpte ett universal skydd vid ett tillfälle, men det passade så klart inte...

Men det står på min att-göra-lista! Frågan är bara om jag kommer att köpa ett nytt linsskydd innan det är dags att köpa en ny kamera ;-)

2 kommentarer:

cecce sa...

Riktigt fin bild!!

Om jag inte hinner kika in här fler gånger innan jul passar jag på att önska dig allt gott och en riktigt God Jul med dina nära och kära!

Stor kram!

Emelie sa...

Äntligen läser jag blogginlägget vid en dator så jag kan kommentera!!! :-D

Riktigt bra bild! Man riktigt lever sig in i bilden. Vill också resa till Dubai en dag, ensam med Zorzan när barnen är äldre :-D <3

KRAM