08 december 2014

Min vardag

Bakom lucka 8 finner man "en bild från i år som bäst beskriver min vardag". Hmm. Inte helt lätt. Min vardag består efter jobbet mest av tid med barnen. Eftersom J jobbar mer än mig och ofta är på resande fot är det mycket "barnen & jag". Och det är högt och lågt. Alla som haft en treåring vet säkert hur det kan vara... 

Det kan vara en morgon med 7 bryt innan vi ens kommit ut i bilen. Det kan också vara en morgon med disco i köket. Det kan vara en morgon då 8,5-åringen gör sin havregrynsgröt helt själv och ser till att lillebror får macka och/eller det han vill ha medan jag stressad plockar ihop för dagen. Det kan vara en morgon då samma 8,5-åring glömmer sina skor till jympan och den stressade mamman får åka tillbaka hem och hämta. För vardagen består av mycket stress. Ganska mycket onödig stress.


Det kan vara en dag med mycket skrik och tjaffs. Det kan också vara en dag med mycket kramar och pussar och fina teckningar. 

Oavsett hur dagen har varit så avslutas den med fyra meningar. Varje kväll. 

Godnatt min prins, jag är glad att du finns. Mamma älskar dig 
&
Godnatt min skatt, sov så gott inatt. Mamma älskar dig 

3 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Vardagslivet och familjelivet i ett nötskal det där...

Härlig bild på din prins och skatt :-)

Kram

Hanna sa...

Underbart bild och igenkännande text om stress och vardagslivet... :)
Fina ord att avsluta dagen med. <3 Vi avslutar oxå alltid med "jag älskar dig", det kan man aldrig slösa med... Varken till sina barn eller andra man håller kära!

puss ohc kram

äppelblomman sa...

Åh va jag känner igeh va jag känner igen mej!
Och VÄLDIGT fina ord å slutet!

Kram K