17 februari 2015

Sportlovskul

Kom iväg enligt plan imorse. Det hör inte till vanligheterna! Resan till Göteborg gick bra och jag körde inte ens fel :-)

Hela dagen har vi tillbringat på Universeum och barnen har haft jättekul. När jag frågar vad som varit roligast svarar de bara: Allt! Och det är ju ett bra betyg!

Efter många timmars utforskande och lek begav vi oss till Hard Rock för att äta innan R blev för trött. Men det blev inte alls bra... L frös och mådde inte bra. R gillade inte korven eller brödet. Saltet på pommesen gjorde ont på läpparna och inte heller syrrans kyckling föll honom i smaken. Själv lyckades jag visat beställa en Ceasarsallad  u t a n  kyckling. Servitrisen frågade om jag ville lägga till avokado, bacon eller vitlöksbröd. Hon frågade inte om jag ville ha kyckling (eller lax, vilket jag sedan läste i menyn var ett tillval).


Nu är vi iaf incheckade & nerbäddade på Scandic Rubinen. Båda barnen valde att sova i våningssängen som fälldes ned från väggen så just nu har jag en dubbelsäng för mig själv. Frågan är väl bara hur länge jag har det ;-)

1 kommentar:

Maria sa...

Universum är ju bara SÅ kul!!
Hoppas att ni alla får sova gott.

Kram kram