23 april 2013

Loppet är inte kört


Nu är det gjort. Jag har anmält min stora loppa till Kalvinknatet! 800 meter ska hon springa om några veckor. L är inte mycket för att just springa så det var kul att hon ville testa. Men det är väl den där medaljen som alla får som lockar :-)

För att inte vara sämre så anmälde jag mig själv till Springtime som går av stapeln redan nästa helg. 5 km ska jag klara av. Och klara av det gör jag nog, för jag gjorde det idag på lunchen! Nu är det bara att öva några gånger till så att jag får upp flåset något.

Gav mig ut på en runda på lunchen utan några större målsättningar. Tänkte att jag springer kanske 32 minuter som jag gjort innan. Hörde rösten i lurarna som emellanåt berättade vilken sträcka jag var uppe i och när jag var uppe i 3,9 så bestämde jag mig för att springa 5 km. Och det gjorde jag! Och jag känner mig så jädra glad över mig själv!

Den känslan ska jag påminna mig själv om nästa gång det dröjer för många dagar utan löpardojorna! Planen nu är att springa på torsdag lunch! Fråga mig gärna hur det gått om jag inte skriver något om det ;-)

9 kommentarer:

Tina sa...

Wow vad DUKTIG du är vännen! Åh vad jag längtar tills på torsdag då vi ska få KRAMAS igen! KRAM

Maria sa...

HEJA dig!!
Du kommer att fixa det galant, det är jag helt säker på!
Kul att L vill prova på att springa :)

kram kram

Emelie sa...

Åh vad du är duktig heja dig!! Och en förebild för din dotter som också vill springa nu!! Heja heja!
Du ska inte med mig upp till Sthlm och springa LCHFloppet i augusti? Puss och kram

jenny sa...

Åhhh grymt jobbat! Kul med Kalvin :)tror min dotter älskat det. Kram

Evelina Hellström sa...

IMPONERAD!! klart du ska vara stolt!
Och kul med kalvinloppet.. Lucas ska oxå springa de!
kram

Annaochlivet sa...

Åh så bra jobbat:-) Härlig känsla det där! Kramar

Faster Raggis på äventyr sa...

Heja,heja vad ni är duktiga båda två! Kram

Fröken L sa...

Underbart !!! Grattis, vilken härlig känsla va. .:)

kramkrma

Skorpan och Loppan sa...

Det där med att komma iväg är inte alltid det lättaste med allt annat som ska hinnas med, men det är ju så skönt när det väl blir av :)