25 april 2013

Bloggbussen 2013

Nu är det alltså dags för Bloggbussen 2013 och när jag nämnde det för L blev hon eld och lågor. Jag försökte förklara att det är en tävling och att det bara är några stycken som får följa med. Men oj vad jag hoppas att det blir L och jag!!

Vi var på Legoland och Lalandia i Billund 2011, när R var en liten plutt och L var 5 år. Vi åkte tillsammans med goda vänner och delade en stor superfin stuga.


Först var det rena kaoset när vi skulle köra med våra vänner som följebil. Min käre man är världens tidsoptimist och efter att ha hämtat saker, tankat bilen, tagit "genväg" förbi olycka, haft Brobizz-strul och kissiga barn kom vi äntligen fram.

Jag hade aldrig varit på Lalandia och hade föreställningen att jag skulle kunna ligga i en solstol med en pocketbok, men R i vagnen bredvid mig medan de andra badade och lekte. Ha! Det var inte precis någon relax-känsla utan holabalo för hela familjen. Det fanns mycket kul för både oss vuxna och barnen och det var trötta familjen som landade i stugan om kvällarna.

När jag frågade L vad hon tyckte var roligast på Bloggbussen 2012 så svarade hon safarin på Ree Park och nöjeslandet Djurs Sommerland. Och jag håller nog med henne. Förutom att jag fick göra den resan med henne.

Jag frågade också hur hon skulle vilja att en drömresa skulle vara. Fick svaret:

  • Åka till Legoland med familjen och bästa vännen I.
  • Åka stor båt dit.
  • Bada på Lalandia.
  • Åka karuseller själv.

Och ja, en vinst i #Bloggbussen13 skulle innebära en resa just till Legoland och Lalandia i Billund. Samt besök på Givskud Zoo. Och vi skulle slippa köra själva eftersom Bergkvara Buss kör hela ligan, och vi skulle få åka båt eftersom Stena Line tar gänget över till Danmark. Och vi skulle få bo på Legoland Billund Resort, Hotel Legoland och Scandic. Det enda #Bloggbussen13 inte skulle kunna uppfylla för L är att kompisen I eller pappa och lillebror skulle följa med. Men med tanke på att det skulle finnas många andra, förhoppningsvis nya kompisar med på bussen så skulle det nog inte vara något större problem :-)

Jag skulle så gärna vilja uppleva ännu en Bloggbussresa med L och få ge henne den här drömresan!
Så snälla, rösta på L och mig och ge oss chansen att få komma med på årets Bloggbuss! 

Rösta på mitt bidrag!

7 kommentarer:

loppan sa...

Hej! Va roligt att ni oxå är med o tävlar i år :-) Håller tummar o tår, för oss alla:-)

Anonym sa...

Röstar för fullt :)
Kram jeanette från isbjörnen

Popprinsessan sa...

Tack Jeanette! Ska visa L bilden på er imorgon 😄

Viktkamp sa...

röstat både på mobilen och datorn idag <3 Tack för igår vännen! Kramar

Evelina Hellström sa...

Röstat på dig :-)
så kul å träffa dig i torsdags!
Får ordna en bloggmiddag snart..
kram

♥ Sojka ♥ sa...

Röstat! ;)
Kramis och lycka till! ♥

sofia sa...

hej har röstat på dig och undrar om du vill rösta på mig inom en annan tävling? :) Det är för ‘vi föäldrar’. Skull blir såååå glad, tar bara 20 sekunder :) länk nedanför:
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Valkommen-till-Omslagschansen/omslagstavling-viforaldrar/752
kram på dig! :)